درمان گیاهی سینوزیت

انبه :
ویتامین A برای درمان سینوزیت مادهای ضروری است. مانگو(انبه) نیز سرشار از ویتامین A است، بنابراین درمان مؤثری برای سینوزیت است.

گیاه شیرین بیان :
ریشه شیرین بیان به کاهش التهاب کمک کرده و دستگاه ایمنی را تحریک میکند تا با عفونتها به مقابله بپردازد. کپسولهای گیاهی شیرین بیان نیز دستگاه ایمنی را تقویت کرده و سینوزیت را درمان میکنند.

زیره سیاه :
زیرۀ سیاه درمان مؤثری برای سینوزیت است. سینوزیت در نهایت به گرفتگی بینی و دردِ آن منجر میشود. و بهترین درمان برای گرفتگی بینی و درد در مسیر تنفسی، به درون کشیدنِ رایحه خوش زیره سیاه است. شما میتوانید یک قاشق چایخوری زیره سیاه را داخلِ یک پارچه نازک نخی بپیچید و هر چند وقت یکبار آن را بو کنید. موقعِ خواب نیز آن را در بالای سرتان بگذارید. این باعث میشود، بدون گرفتگی و آزادانه نفس بکشید.

سیر و پیاز :
سیر و پیاز دارای عطر و طعم تندی هستند و گیاهانی که این عطر و طعمِ تند را دارند، بهترین درمان برای سینوزیت هستند. مؤثرترین راه برای درمان سینوزیتتان این است که این گیاهان را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

نعنا :
نعنا عطر تندی دارد؛ این عطر تند و خواص ضد التهاب گیاه نعنا به آرام کردنِ لایه مخاطیِ دستگاه تنفسی کمک میکند. شما میتوانید برای بهره بردن از این خواصِ نعنا، چای آن را دم کنید و گرم بنوشید و یا آن را در آبِ جوش ریخته و بخور دهید (بخارِ آن را به درون بکشید)؛ این کار التهاب مجرای تنفسیتان را از بین میبرد.

زنجبیل :
زنجبیل در درمان سرماخوردگی و سردرد سابقهای طولانی دارد. این گیاه داری خواص ضد التهاب بوده و حاوی موادی است که از درد میکاهند. شما میتوانید کپسولهای این گیاه را مصرف کرده و یا چند قطره از آب آن را با عسل، لیمو و چای گرم مخلوط کرده و بنوشید. خوردن چای زنجبیل (دو بار در روز- صبح و عصر)، بیماری سینوزیتتان را به سرعت درمان میکند.