با معجزات دارچین آشنا شویم

فعال کننده مغز :
دارچین فعالیت مغز را افزایش میدهد و در از بین بردن تنشهای عصبی، بهبود حافظه و جلوگیری از کاهش قدرت حافظه مؤثر است. براساس پژوهشهایی که در دانشگاه wheeling Jesuit آمریکا انجام شد، حتی بوی دارچین نیز فعالیت مغز را افزایش میدهد.

تصفیه خون :
دارچین ناخالصیهای خون را از بین میبرد؛ بنابراین برای درمان جوش بسیار مناسب است.

گردش خون :
دارچین گردش خون را تنظیم کرده و بهبود میبخشد و در نتیجه به تسکین درد کمک میکند و اکسیژن کافی به سلولهای بدن میرساند؛ از اینرو فعالیت متابولیک بدن افزایش مییابد. با مصرف منظم دارچین، ابتلا به حمله قلبی به طور قابل توجهی کاهش مییابد.

درد :
دارچین ضدالتهاب است و به شل شدن عضلات کمک میکند و درد مفاصل را تسکین میدهد. آرتریت را بهبود میبخشد و برای سردرد ناشی از سرما نیز مؤثر است.

دیابت :
دارچین میتواند میزان قندخون را کنترل کند. بیماران دیابتی در صورت مصرف مداوم دارچین، انسولین کمتری تزریق میکنند. پژوهشها نشان میدهد که دارچین به ویژه برای درمان بیماری دیابت نوع ۲ مفید است. پژوهشگران دریافتند که ترکیب محلول در آبی به نام «MHCP» که به وفور در دارچین وجود دارد، به تأثیر بهتر انسولین در بدن کمک میکند و اگر همراه با انسولین استفاده شود، تأثیر آن چند برابر میشود.

عفونت :
با توجه به خواص ضدباکتری، ضدقارچی و ضدویروسی، دارچین در درمان عفونتهای داخلی و خارجی بسیار مفید است.