آشنایی با خواص بخور اکالیپتوس

از اکالیپتوس برای خوشبو کردن هوای محیط استفاده میشود.
اسانس اکالیپتوس دارای خاصیت ضد میکروبی مناسبی در مقابل برخی از باکتریها است و در حالت کلی اثرات ضد میکروبی این گیاه بیشتر روی باکتریهای گرم مثبت است.
از خواص بخور اکالیپتوس، ضد عفونی کردن مجاری تنفسی است و از بخور برگهای اکالیپتوس میتوان برای درمان التهاب غشاء مخاطی استفاده کرد.
از بخور این گیاه برای درمان التهاب سینه، ریهها، بینی و گلو استفاده می شود و می تواند برخی از گونههای باکتری و همچنین برخی از انواع قارچها را از بین ببرد.
بخور اکالیپتوس موجب کاهش میکروبها در سینوسها میشود.
اکالیپتوس در برونشیتهای ساده یا عفونی که با خروج خلط فراوان همراه است، نتیجه مطلوبی دارد. همچنین وجود دو خاصیت توام قابض و ضد میکروبی در اکالیپتوس، باعث شده که در بیماریهای مختلف مجاری ادرار از آن استفاده شود.
خواص بخور اکالیپتوس برای کسانی که سینوزیت دارند تا حدی میتواند مفید باشد؛ اکالیپتوس درمان کننده سینوزیت نیست ولی برخی علائم سینوزیت مانند سردرد را کاهش میدهد.